28 januari 2024

Waardering voor inzet wethouder Roelie Bos (CU)

Wethouder Roelie Bosch heeft donderdagavond in de plenaire raadsvergadering, laten weten dat ze per direct haar ontslag neemt. Zij voelt geen draagvlak meer voor haar koers op het dossier jeugdzorg.

Het CDA Almere realiseert zich dat dit een moeilijke beslissing moet zijn geweest gezien haar jarenlange inzet voor en betrokkenheid bij onze stad. Voor deze inzet kunnen wij alleen maar veel waardering hebben. Uiteraard respecteren wij haar besluit en wensen wij haar het beste toe. Helaas heeft de ChristenUnie daarop besloten zich terug te trekken uit de coalitie.

CDA Almere zal zich, samen met de overige coalitiepartners, de komende tijd beraden hoe zij zich zal verhouden tot de nieuwe politieke werkelijkheid. En zal zich blijven inzetten voor een constructieve samenwerking en continuïteit van het stadsbestuur in het belang van de stad en de jeugdzorg in het bijzonder.

Nienke Nieuwenhuizen
fractievoorzitter CDA-Almere