29 november 2021

Afscheid van heemraad Henk Driessen

In de AB vergadering van Waterschap Rivierenland van vrijdag 26 november is afscheid genomen van heemraad Henk Driessen. Hij kampte na zijn corona besmetting in mei met Long COVID en was al enkele maanden uit de running. Ondanks een revalidatietraject was hij nog onvoldoende hersteld om weer terug te keren als heemraad. Daarop besloot hij zijn zetel op te geven. Henk Driessen heeft zich voor het CDA meer dan honderd procent ingezet tijdens de waterschapsverkiezingen in 2019. Zo schreef hij mee aan het verkiezingsprogramma en wist hij in alle gemeenten van Waterschap Rivierenland goede CDA kandidaten te vinden die op de kiesliljst wilde staan. Na de waterschapsverkiezingen stond hij aan de wieg van het bestuursakkoord van Waterschap Rivierenland voor 2019-2023. Helaas kon Henk Driessen niet persoonlijk aanwezig zijn op 26 november, op een later moment wordt vanuit het bestuur van Waterschap Rivierenland officieel afscheid genomen. Ook de fractie neemt op een later moment afscheid van Henk. Op de foto Henk Driessen bij start van werkzaamheden in het Pompveld bij Babylonienbroek.