11 maart 2024

CDA op bezoek in Stadskanaal Noord

De lokale CDA-afdeling is in Stadskanaal geïnteresseerd in wat er zoal leeft binnen onze gemeente. Om die reden bezoeken zij geregeld burgers, verenigingen, stichtingen en bedrijven. Onlangs brachten zij (weer) een bezoek aan de Semsstraatkerk waar werd gesproken met bestuursleden van de Stichting Vrienden Semsstraatkerk, zwembad Noord en Buurtvereniging ’t Lange End.

Tijdens het bezoek werd er gesproken over de problemen waar zij tegenaan lopen en waarvan zij vinden dat hier binnen de gemeentelijke politiek aandacht voor moet zijn. Het was goed om in deze setting weer eens met ‘Noord’ te spreken en met ze mee te denken over oplossingen voor de problemen waar ze tegenaan lopen. Punten die, uit een bezoek een jaar eerder, waren opgehaald werden nog eens op tafel gelegd door fractielid Peter van der Laan.

Eén van deze punten was het verbeteren van het fietspad en de verbetering hiervan staat inmiddels gepland. Tijdens dit bezoek kwam naar voren dat de verlichting bij het zwembad Noord erg slecht was waardoor het een interessante plek blijkt voor, vermoedelijk, illegale praktijken. Het verbeteren van de verlichting aldaar zou een mogelijke oplossing kunnen zijn. Iets wat wellicht gelijk gecombineerd kan worden met extra laadpalen in de kern ‘Noord’.

Het was een goed en nuttig bezoek en voor volgend jaar staat er alweer een vervolgafspraak gepland. Wilt u ook eens in gesprek met onze fractie? Neem dan vooral contact op via [email protected].