17 april 2022

Paaswens

We staan aan de vooravond van Pasen. Van oudsher een periode van bezinning. Pasen brengt ook de boodschap van hoop en verwachting, van een nieuw begin. Een periode van fijne en gezellige feestdagen met familie en vrienden. Dat zal dit jaar met het aangekondigde, mooie weer hopelijk vast lukken.
Nadat vorig jaar tijdens Pasen het Corona-virus onze samenleving nog stevig in zijn greep hield zijn we nu gelukkig van alle maatregelen verlost. Laten we hopen dat dit zo blijft. Mensen kunnen er weer op uit en elkaar ontmoeten. Dat is belangrijk voor jong en oud.
Wat niet positief is zijn de verschrikkelijke beelden van de oorlog in Oekraïne die ons dagelijks bereiken. Steden liggen in puin en miljoenen inwoners zijn dakloos en op de vlucht. En het einde is helaas nog niet in zicht. Als gemeente Gennep bieden we opvang voor ca. 450 mensen op park Residence Heijendael. Hiermee dragen we een steentje bij.
Vrede en welvaart hebben een prijs en zijn nooit vanzelfsprekend. Daar worden we tijdens deze Pasen opnieuw mee geconfronteerd.

Allemaal een goed Paasweekend toegewenst!
CDA Gennep