05 april 2024

Een visie op de omgeving

Eind maart is de omgevingsvisie door de raad vastgesteld. Een gedragen visie, die op 28 maart met een handtekening van de diverse partners werd onderstreept. Diezelfde dag is door dezelfde partners (inwoners en belangenpartijen) invulling gegeven aan “Bernheze Bespreekt”. Hierbij werd samen verder gesproken over hoe we handen en voeten gaan geven aan de visie per onderwerp. Vol enthousiasme verliepen die gesprekken die weer een aanzet worden tot uitwerking in plannen. Zo blijft de vaart er wel in!

Een van die besproken onderwerpen is de mobiliteitsvisie die voorligt bij de raad ter besluitvorming. Een enquête, inbreng van inwoners en belanghebbenden hebben veel knelpunten en ideeën bijeengebracht om met de omgevingsvisie in de hand een beeld te schetsen voor de toekomst. Een greep uit de speerpunten die genoemd worden zijn: meer fietsen en lopen, een fietspad van Heesch richting Schijndel, oplossingen voor het zware landbouw verkeer met recreatieve fietsers op de smalle wegen in het buitengebied, eenrichtingswegen.  Dit zijn zo enkele zaken die dan in beeld komen.

Je begrijpt wel dat niet alles kan en dat er gedegen plannen gemaakt moeten worden die vaak veel geld kosten. Wat niet veel kost en bij de enquête als grootste ergernis werd gemeld is het te hard rijden. Dat kunnen we met zijn allen toch wel veranderen!

Adri School

Raadslid CDA Bernheze

CDA Bernheze: altijd in de buurt!