26 juli 2021

Tweede Kamerlid bezoekt samen met de regionale afdelingen Dongen

Afgelopen zaterdag 24 juli ontving het CDA Dongen – ’s Gravenmoer de lokale CDA afdelingen van Hart van Brabant. Regio Hart van Brabant is het samenwerkingsverband van de negen gemeenten in Midden-Brabant. Dat zijn Dongen, Gilze en Rijen, Goirle, Heusden, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Oisterwijk, Tilburg en Waalwijk. Het is een zogenaamde 'gemeenschappelijke regeling': een publiekrechtelijke overeenkomst tussen bepaalde bestuursorganen van verschillende gemeenten waarbij bepaald wordt dat bepaalde taken en bevoegdheden centraal uitgevoerd worden. Ook CDA Tweede Kamerlid Inge van Dijk was aanwezig. De bijeenkomst vond plaatst in De Ontmoeting in Dongen.

De ochtend werd afgetrapt met de vraag ‘Wat speelt er bij alle afdelingen?’. Na het uitwisselen van het gedachtegoed kon de ochtend vervolgd worden met de inbreng van Inge van Dijk. Zij nam ons interactief mee in haar wereld als lid van de Tweede Kamerfractie. Waar heeft de fractie zich mee bezig gehouden? Waar heeft zij zich persoonlijk voor ingezet? Etc. Inge bood ook een luisterend oor voor de lokale afdelingen. Dit neemt ze weer mee richting Den Haag.

Ten slotte was het de beurt aan het CDA Dongen – ’s Gravenmoer. Commissielid Stijn Sips heeft de aanwezigen meegenomen in de vernieuwende processen binnen de afdeling. Ook werd er verder ingegaan op het Visiedocument, de campagne en werving én selectie.

De inhoudelijke ochtend werd afgesloten onder het genot van een worstenbroodje en een rondleiding door de Oude Kerk.

De bijeenkomst benadrukt wederom het belang van regionale samenwerking en de prioriteit die het CDA hieraan geeft. De traditie wordt voortgezet in Tilburg.