31 oktober 2023

Nieuwe verlichting Boschdijk geplaatst dankzij eerdere raadsvragen

Op een aantal locaties op de Boschdijk is er extra verlichting op de fietspaden geplaatst en zijn tegels en klinkers vervangen door asfalt. Raadslid Remco van Dooren en commissielid Marianne Buenen hebben in september 2020 raadsvragen gesteld over de veiligheid en kwaliteit van de fietspaden Boschdijk, gelegen vanaf de 1e Lieven de Keylaan tot aan kerkdorp Acht en de wijk Achtse Barrier.

Van Dooren en Buenen hebben eerder geconstateerd dat het tegelfietspad schots en scheef ligt en dat het hoog tijd is om ook daar het comfort van de fietsers te verbeteren door het fietspad te asfalteren. Bovendien geven de fietspaden aan weerszijden in de avond en nacht een onveilig gevoel, omdat het pikkedonker is en langs delen van de paden hoge struiken staan. Daarom vroegen zij aan het college of zij de fietspaden beter willen verlichten en of zij rekening kunnen houden met snoeiwerk.

Van Dooren: ,,Door onze aandacht komt er verlichting bij de ventweg ter hoogte van GGzE én de ventwegen ter hoogte van de onderdoorgang met tunnels richting Best. Ook worden de klinkers en tegels aan de kant bij de GGzE vervangen door asfalt. Hierdoor wordt fietsen van en naar Acht en Achtse Barrier een stuk prettiger.