31 januari 2024

Corine Jeckmans te gast bij Regelkevers

Corine Jeckmans was deze week te gast bij het radioporogramma Regelkevers van Omroep Land van Cuijk.

In het radioprogramma Regelkevers neemt Corine Jeckmans, lid van het CDA en politiek actief lid in zowel de raad van de voormalige gemeente Boxmeer als nu het Land van Cuijk sinds 2018, deel aan een boeiend gesprek. De aflevering belicht diverse onderwerpen die de regio raken en biedt inzicht in haar standpunten en toekomstvisie.

Tijdens het gesprek deelt Jeckmans haar bevindingen over de huidige staat van het Land van Cuijk en benadrukt zij de noodzaak voor verbetering op verschillende fronten. Het gebrek aan dementievriendelijkheid en ouderenbeleid in de gemeente vormt een kritiek punt van discussie. Daarnaast werpt ze licht op de recente controverses, zoals de beslissing om een fietspad aan te leggen in een wadi, waarbij ze de architectuurkritiek niet schuwt.

Een van de meest opvallende doelen die Jeckmans stelt, is het implementeren van openbare toiletten in elke kern van het Land van Cuijk, een stap die de levenskwaliteit van de lokale gemeenschappen aanzienlijk kan verbeteren. Hoewel dit ambitieuze plan gefaseerd moet worden uitgevoerd, wijst Jeckmans op het inspirerende voorbeeld van Sint Anthonis, dat voortvarend te werk gaat op dit gebied.De toekomst van de spoedeisende hulp in het Maasziekenhuis blijft een punt van zorg, maar Jeckmans is optimistisch over het behoud ervan. Ze benadrukt echter het belang van nauwe banden met Den Haag om de belangen van de regio effectief te behartigen.