01 mei 2023

Joep Baltussen: April in de gemeenteraad

Bij de fractie-heidag hebben we ons verkiezingsprogramma doorgespit. Wat hebben we al behaald en waar moeten we nog aan werken? Het kan natuurlijk niet zo zijn dat we het programma over drie jaar uit een la trekken en er dan achter komen dat er niks is gebeurd.

Met een van de aandachtspunten, vergroening van de dorpen, heb ik alvast weer een begin gemaakt samen met Guus, een leerling van het Elzendaalcollege die een dagje bij mij kwam meelopen. Mooi om te laten zien waar de politiek over gaat en hoe je echt een invloed kunt hebben op je omgeving.

Over meelopen gesproken, omdat we onze partij graag verder vernieuwen en verjongen hebben we deze maand een filmpje opgenomen voor de werving van nieuwe commissie- en gemeenteraadsleden. Hoe meer inwoners zich in de politiek willen inzetten voor hun idealen, hoe beter. Binnenkort komt het filmpje online en gaan we echt actief werven, zin in!

En toch nog even kritisch op mezelf, ik heb met buikpijn het artikel in de Gelderlander gelezen over het centrumplan waarbij ik werd geciteerd. De waarheid mag pijnlijk zijn, maar de toon was aanvallend, negatief en past niet bij de normen en waarden waar ik voor wil staan. Het was een leerpunt voor mezelf om hier goed op te letten bij interviews. Nu weer vol goede moed aan de slag voor het Land van Cuijk!