23 april 2024

CDA Meierijstad deelt de zorgen over de N279

Onlangs heeft CDA Meierijstad in het Klooster van Zijtaart een bijeenkomst georganiseerd voor het Platform Ondernemers Meierijstad (POM) en de dorps- en wijkraden van Meierijstad die betrokken zijn bij de plannen van de provinciale weg N279. Het doel van deze avond was om input te verzamelen die het CDA zal helpen in hun besluitvorming; de meningen van lokale bewoners zijn hierbij erg belangrijk.

Nu de provincie begonnen is met het opnieuw bekijken van de herinrichtingsplannen voor de N279, vindt het CDA het essentieel om een duidelijk gezamenlijk signaal af te geven. De partij wil zowel op provinciaal als op landelijk niveau aandacht vragen voor deze weg, die van groot belang is voor de verbinding binnen Nederland. Tijdens de drukbezochte bijeenkomst werd een sterke voorkeur uitgesproken voor een grondige en gedurfde aanpak.

Het CDA Meierijstad wil niet afwachten tot de provincie actie onderneemt om de lokale verkeersproblemen aan te pakken. Een meer proactieve benadering kan op verschillende plaatsen in onze gemeente de veiligheid en doorstroming verbeteren.

Voor een effectieve uitvoering van deze plannen zijn onderzoek, een heldere visie, nauwkeurige data, voldoende financiële middelen en geduld vereist. De solidariteit en het verantwoordelijkheidsgevoel die tijdens de bijeenkomst aan de dag werden gelegd, geven ons het vertrouwen dat we op de juiste weg zijn.

We sluiten ons op 8 mei a.s. aan bij de provinciale bijeenkomst over de N279 in Beek en Donk en op 11 juni a.s. staat een informatieve avond over mobiliteit gepland. Wij blijven graag goed geïnformeerd en staan altijd open voor contact over dit belangrijke onderwerp.

CDA Meierijstad