29 april 2024

CDA onder de indruk van werkzaamheden Het Goed in Schijndel

Het CDA Meierijstad is onder de indruk geraakt van de geweldige werkzaamheden van Het Goed in Schijndel. Afgelopen zaterdag hebben de coalitiepartijen van onze gemeenteraad een bezoek gebracht aan deze kringloopwinkel, waar we niet alleen bekend waren met het winkelen, maar ook met het verhaal erachter.

We werden warm ontvangen en kregen een rondleiding door het enorme gebouw, gevolgd door een inspirerende presentatie over respect voor mens en milieu. Rentmeesterschap en zorg voor elkaar, twee kernwaarden uit ons verkiezingsprogramma, werden herhaaldelijk benadrukt. Het Goed geeft gebruikte spullen een tweede leven: ze worden gesorteerd, gerepareerd, geprijsd en opnieuw verkocht. En dit alles wordt gedaan door mensen die een beetje extra ondersteuning nodig hebben op de arbeidsmarkt. Zo'n 180 mensen vinden hier dagelijks werk en voelen zich gewaardeerd. Dankzij hen krijgen gebruikte spullen een nieuwe kans en worden ze verkocht voor een mooie prijs.

Het CDA Meierijstad gelooft dat dit mooie initiatief zich verder zou moeten verspreiden in onze gemeente. Want in plaatsen zoals Sint-Oedenrode, Veghel en Erp zien we dit soort concepten helaas niet. Daarom zullen we alert blijven en het gemeentebestuur aanmoedigen om in deze kernen hetzelfde te doen. Stel je eens voor hoe geweldig het zou zijn als we als gemeente kunnen bijdragen aan het verminderen van overconsumptie en nog meer mensen kunnen helpen aan een passende baan.

Met vriendelijke groet,
CDA Meierijstad