27 juni 2022

Openen Naarder golfbaan duurt CDA veel te lang

Het CDA Gooise Meren wil zo snel mogelijk na de zomervakantie – uiterlijk eind augustus 2022 – dat het college van Burgemeester en Wethouders met een Nota van Uitgangspunten voor het Naarderbos komt. Zodat deze door de gemeenteraad kan worden besproken op de eerste politieke avond na het zomerreces, namelijk op 7 september 2022.

Het natuur- en recreatiepark Naarderbos ligt er verwilderd en desolaat bij. Al enkele jaren is het niet meer mogelijk om te golfen. Prullenbakken puilen uit, gebouwtjes zijn uitgebrand en het ziet er treurig uit. Dat is het CDA Gooise Meren een doorn in het oog.

Uit het participatietraject (participatiebijeenkomsten Naarderbos) blijkt – met veel ingezonden brieven – dat veel inwoners van Gooise Meren voorstander zijn dat de golfbaan weer in ere wordt hersteld.

Op dit moment zijn er (nieuwe) initiatieven om het Naarderbos een kwalitatieve impuls te geven, waarbij het golfterrein in ere wordt hersteld en ook wordt voorzien in een nieuw clubhuis. Dit past prima in de kustvisie van de gemeente.

“Door het college was toegezegd dat voor de zomervakantie van dit jaar een Nota van Uitgangspunten aan de raad zou worden voorgelegd. Helaas is dit niet is gebeurd”, zegt CDA –fractievoorzitter Bas Veerman. “Wij vinden dit veel te lang duren. En daarom dienen wij een motie in om het college aan hun woord te houden en hen op te laten schieten”.

Het CDA wil dat het college constructief overleg voert met de initiatiefnemer en wil dat gemeente en initiatiefnemer gezamenlijk optrekken. Bas Veerman: “Het is wenselijk dat de nieuwe planontwikkeling voor een golfbaan en clubhuis integraal onderdeel wordt van de kwalitatieve impuls van het gehele natuur- en recreatiepark.