16 juni 2020

Sophie van Bijsterveld nieuwe redactievoorzitter Christen Democratische Verkenningen

Prof. dr. Sophie van Bijsterveld is door het bestuur van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA benoemd tot nieuwe voorzitter van de redactie van Christen Democratische Verkenningen, het kwartaaltijdschrift van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA.

Van Bijsterveld (1960) volgt daarmee Paul van Geest op, die ruim zeven jaar de redactie heeft geleid. Van Bijsterveld is hoogleraar Religie, recht en samenleving aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Van 2007-2019 was zij lid van de Eerste Kamer voor het CDA. Van Bijsterveld: “Ik kijk ernaar uit om met de redactie bij te dragen aan een levendig CDV dat de belangrijke thema’s in het publieke domein aansnijdt op een manier die onze bestuurders, politici en andere geïnteresseerden in het christendemocratische gedachtegoed inspireert.”

Pieter Jan Dijkman, directeur van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA, is verheugd met de benoeming: “CDV geldt als het visitekaartje van ons Wetenschappelijk Instituut. Met Sophie van Bijsterveld als voorzitter verwelkomen we iemand met een lange staat van dienst in de wetenschap en de politiek, en precies die twee komen samen in CDV. Niet de actualiteit is leidend voor CDV, maar de relevantie van onderwerpen en de zoektocht naar wat van waarde is voor de langere termijn. We zien uit naar de samenwerking.”