02 december 2023

Kiezers bedankt!

Ruim een week geleden waren de Tweede Kamerverkiezingen. Helaas hebben we een pittig verlies van 10 zetels ten opzichte van de vorige verkiezingen moeten slikken. De peilingen gaven het ongeveer al aan en uiteraard hadden wij op meer gehoopt, maar het vertrouwen in het (her)nieuw(d)e CDA geluid onderleiding van Henri Bontenbal is groot! Dat geeft energie.

We mogen trots zijn op onze Zeeuwse kandidaten. Easther Houmes behaalde 832 stemmen en onze eigen Dani Bracke behaalde 464 stemmen. In Hulst zien we de toekomst positief in. Dat komt o.a. door de campagne van Dani Bracke en de inzet van de vele (CDA Hulst) vrijwilligers. Dank allen voor jullie hulp en ook dank aan iedereen die CDA en specifiek op onze Dani gestemd hebben.

We hebben een campagne gevoerd waar we als partij heel trots op mogen zijn. In de campagne is een nieuwe basis neergezet waarop we nu verder gaan. We hebben veel positieve reacties gekregen op onze campagne, zowel landelijk en lokaal. Dat maakt ons trots op onze mensen en fier op ons verhaal. Het zetelverlies is teleurstellend, maar ook een hele sterke motivatie nu weer te gaan bouwen. Iedereen die wil meebouwen, is van harte welkom. Bijvoorbeeld door lid te worden! Dat kan hier: https://www.cda.nl/steun-henri .