07 juni 2014

CDA Gouda hervat actie appelboompjes in kader van buitenspeeldag

De Nationale Buitenspeeldag staat de 11e juni weer op het programma. Vele kinderen zoeken dan de straat op in de eigen buurt om fijn buiten te spelen. CDA Gouda wil graag bevorderen dat kinderen dat kunnen doen in een groene leefomgeving. Daarom hervatten wij de dit voorjaar ingezette actie om appelbomen cadeau aan te bieden op plekken waar veel kinderen spelen. Een aantal basisscholen, de scouting en de kinderboerderij hebben al kunnen profiteren van deze actie. Ook is de dierenweide in Goverwelle vandaag verblijd met een appelboom.

Uit onderzoek blijkt dat kinderen zich beter ontwikkelen in een groene omgeving, stelt CDA-gemeenteraadslid Eppy Boschma. Ook heeft een groene woon- en speelomgeving een positieve invloed op de ontwikkeling van kinderen en het speelgedrag. Bovendien wijst onderzoek uit dat ‘groen’ ook positief is voor de leerprestaties en emotionele ontwikkeling. Kinderen werken meer samen en er is minder sprake van pesten en andere vormen van agressie.

CDA Gouda wil daarom een groene leefomgeving bevorderen in kind- en gezinsvriendelijke buurten. Om dat te onderstrepen biedt het CDA Gouda als vervolg op de voorjaarsactie nogmaals een aantal appelbomen aan. Iedere basisschool of elke speeltuin die gebruik wil maken van deze actie kan zich melden. Maar op=op!