Jongeren betrekken

De jeugd heeft de toekomst. Veel van de grote vraagstukken die ons raken in de gemeente, hebben zeker ook op de lange termijn grote gevolgen voor onze kinderen en jongeren. Denk aan betaalbaar kunnen wonen of investeren in duurzaamheid. Als CDA Leidschendam-Voorburg staan we voor rentmeesterschap, de gemeente beter achterlaten aan de volgende generatie. Wij hebben de plicht om in alles wat we doen te handelen naar de belangen van de bewoners nu en ook de bewoners van de toekomst, onze jongeren. Om dit te bewerkstelligen vinden we dat er structureel meer geluisterd moet worden naar jongeren. Het CDA Leidschendam-Voorburg maakt zich hard voor het vergroten van jongerenparticipatie en pleit voor een jongerenraad en jongerenburgemeester, met passend budget. Wij geloven dat we alleen samen met onze jeugd tot oplossingen komen voor de vraagstukken van onze gemeente.

Naast het vergroten van jongerenparticipatie en het vergroten van de focus op de toekomstige generatie bij het maken van beleid zetten wij ons in voor het ondersteunen van de maatschappelijke stage en meer mogelijkheden voor sociale ontmoeting voor jongeren creëren. Bekijk vooral de concrete standpunten voor meer informatie over de plannen die we hebben voor de jeugd en jongeren.