06 februari 2024

Persbericht CDA Wassenaar

Wassenaarder en CDA’er Henk Jan Ormel naar Brussel om Esther de Lange op te volgen in het Europees Parlement

Deze week werd bekend dat onze dorpsgenoot en CDA’er Henk Jan Ormel per 15 februari naar Brussel vertrekt. Esther de Lange wordt kabinetschef bij Eurocommissaris Wopke Hoekstra. Met het vertrek van Esther de Lange, Europarlementariër voor het CDA en vice voorzitter voor de EVP-fractie, valt haar plek vrij. Als volgende op de lijst voor de Europese Verkiezingen van 2019 reist Henk Jan nu af naar Brussel.

Henk Jan Ormel was van 2002 tot 2012 Tweede Kamerlid voor het CDA. Namens de CDA-fractie was hij o.a. buitenland- en Europa woordvoerder.

Lijsttrekker voor het CDA voor de aanstaande Europese Verkiezingen Tom Berendsen geeft aan dat zijn komst een versterking is en dat de fractie zijn deskundigheid en ervaring goed kunnen gebruiken.

Henk Jan Ormel: “Het is heel bijzonder om Esther de Lange te mogen opvolgen. Ik ga mijn best doen om mijn kennis en internationale ervaring in te zetten voor een waardevol Europa dat een veilig thuis zal zijn voor mijn kinderen en kleinkinderen!”

Henk Jan werkte na zijn Kamerlidmaatschap op het hoofdkantoor van de Landbouw- en Voedselorganisatie van de Verenigde Naties in Rome (FAO). Sinds kort is hij met zijn vrouw Jacqueline teruggekeerd naar Nederland om volop te kunnen genieten van hun 5 kleinkinderen.

Het CDA Wassenaar is verheugd met dit nieuws en is trots op onze dorpsgenoot Henk Jan Ormel. Het CDA wenst hem veel succes in zijn nieuwe functie.

Saskia Ettema-Walkate, fractie-voorzitter van het CDA Wassenaar heeft hem al gevraagd te komen helpen met campagne voeren in de Langstraat. En daartoe is hij graag bereid!

Na onze dorpsgenoot Bert Doorn (voormalig wethouder) die ook voor het CDA in het Europese Parlement heeft gezeten, is Wassenaar nu, via Henk Jan Ormel, wederom vertegenwoordigd in Brussel!

Henk Jan Ormel is bereid een interview te geven. Hij is bereikbaar via: 06-18305968 of [email protected]