Het CDA heeft vandaag samen met de VVD, SP, D66 en CU een voorstel ingediend om de kennis en kunde die is opgebouwd bij Q support ook voor de toekomst veilig te stellen.
Q-support stimuleert onderzoek naar de gevolgen van Q-koorts en de behandeling ervan. Ook kunnen mensen er terecht voor advies en begeleiding. De partijen vinden het belangrijk dat deze ondersteuning en kennis behouden blijft, indien mogelijk bij Q-support.

In het voorstel dat vandaag is ingediend in de Tweede Kamer wordt een bedrag van honderdduizend euro gereserveerd voor 2017. Daarnaast wordt de regering opgedragen voor volgend jaar te zorgen dat de kennis en kunde ook daarna behouden blijft.

Tweede Kamerlid Madeleine van Toorenburg: “Het is heel belangrijk dat dit voorstel op een meerderheid in de Tweede Kamer kan rekenen. De Q-koorts heeft veel mensen getroffen en velen lijden nog elke dag.  Als er vragen zijn en begeleiding nodig is, moet die voorhanden zijn, ook in de toekomst. Dat bereiken we met dit voorstel. We maken hiermee ook een einde aan de onzekerheid over het voortbestaan van Q-support. Ook dat vinden wij van groot belang.”