Met hulp van organisaties en bedrijven zou het mogelijk moeten zijn om het internationale veteranentoernooi Invictus Games al in 2020 naar Nederland te halen. CDA Tweede Kamerlid Hanke Bruins Slot heeft minister Hennis van Defensie verzocht om de initiatiefnemers vanuit de veteranenwereld te ondersteunen om te kijken wat hiervoor de mogelijkheden zijn. De VVD, D66, PvdA, GL en 50plus steunen het initiatief. De minister noemde het plan 'zeer sympathiek', en wil het gesprek aangaan over hoe Nederland dit mogelijk kan maken.

Hanke Bruins Slot, zelf ook veteraan: "De Invictus Games zijn een soort Wereldspelen voor militairen die een fysieke of mentale beperking tijdens de uitoefening van hun werk hebben opgelopen. De Invictus Games laat de veerkracht van militairen zien en de verbindende kracht van sport.."

De Games zijn een initiatief van de Engelse prins Harry. De eerste editie van de Invictus Games werd in 2014 in Groot-Brittannië gehouden. In 2016 vond het plaats in het Amerikaanse Orlando, dit jaar in Toronto, voor 2018 staat Sydney gepland. Bruins Slot: "Het zou fantastisch zijn als Nederland dit toernooi in 2020 binnen weet te halen, want dan is het 75 jaar na de Tweede Wereldoorlog, dat is een mooi moment."

Minister Hennis heeft toegezegd om te onderzoeken wat er samen met organisaties en het bedrijfsleven eventueel mogelijk is. De minister vraagt zich wel af of 2020 misschien niet te kort dag is.