Tijdens het CDA congres in Groningen heeft partijleider Sybrand Buma gesproken over de gezamenlijke opdracht die we hebben om te kiezen voor een sterk midden. ‘’Polarisatie en het uitvergroten van tegenstellingen past ons niet’’.

De politieke flanken, op links en rechts, lossen de problemen niet op. Ze  maken kabaal. Zonder antwoorden. ‘’Kiest u voor veel kabaal zonder oplossingen, of voor een partij, die  - stap voor stap – maar heel concreet, laat zien dat verandering wel degelijk mogelijk is?’’ aldus Buma.

Voor veel mensen zijn zorgen helemaal niet links of rechts. Ze gaan over hele gewone zaken. Het onderwijs voor je kinderen, de zorg voor je ouders, en de manier waarop we in dit land met elkaar omgaan.  Buma: ‘’Een betere toekomst is onze gezamenlijke opgave. Door vertwijfeling en wantrouwen heen, zekerheid en vertrouwen te bieden. Voor een land dat we door willen geven.’’

Lees hier de hele speech of kijk de speech terug.