Het CDA heeft vandaag haar grote ongenoegen uitgesproken over de gang van zaken met betrekking tot het voorgenomen besluit van het Kabinet de Marinierskazerne niet naar Vlissingen te verhuizen.

Het CDA had liever gezien dat de kazerne in Vlissingen was gekomen. Woordvoerder Martijn van Helvert: ‘We hebben er geen woorden voor over hoe dit is gegaan. Het kabinet zal alles op alles moeten zetten om de Zeeuwen ruimhartig tegemoet te komen en het vertrouwen te herstellen’.

Samen met de coalitiegenoten heeft het CDA aangedrongen op een ruimhartige compensatie en dat beide voorgenomen besluiten niet los van elkaar definitief genomen kunnen worden. Daar zullen we het kabinet ook aan houden.

Het vertrouwen van de Zeeuwen is zwaar geschonden door de afspraak uit 2012 niet na te komen, en door de manier waarop het Kabinet dit heeft gedaan. Staatssecretaris Visser heeft daarvoor uitvoerig haar excuses aangeboden vandaag. Dat neemt niet weg dat het voor de Zeeuwen nog steeds een zware en bittere pil is.