Vandaag presenteert Hilde Palland de CDA Consumentenagenda 2.0 Dit is een plan met daarin 10 actiepunten om de positie van consumenten te verstevigen, met name bij het online winkelen. Een eerlijke economie moet namelijk ook online gelden. Het plan is een opvolging van de eerste CDA Consumentenagenda waar Joba van den Berg zich voor heeft ingezet. Hilde zet deze koers voort, met oog voor de digitale economie.

Hilde Palland, woordvoerder consumentenbescherming: “We zijn steeds meer online gaan winkelen en door de coronacrisis is dit nog sneller toegenomen. Wij vinden dat een consument in de webwinkel net zo goed beschermd moet zijn als in de winkelstraat, en daarom presenteren wij deze Consumentenagenda 2.0. Een eerlijke economie moet ook online de norm zijn”.

Lees hier de CDA Consumentenagenda 2.0.

Zelf nog ideeën of loop jij nog ergens tegen aan bij het online winkelen? Neem contact op met Hilde via [email protected].