Ouderen hebben veel moeite met het invullen van hun belastingformulieren. Zij krijgen daarvoor hulp van vrijwilligers via ouderenorganisaties. Maar deze hulp wordt bedreigt doordat veel vrijwilligers afhaken. Het CDA wil dat voorkomen. In de Telegraaf vandaag pleit CDA woordvoerder Evert Jan Slootweg ervoor vrijwilligers beter te ondersteunen.

Slootweg: ‘De vrijwilligers van ouderenorganisaties zijn niet gebaat bij een simpele digitale training, dat is te onpersoonlijk. Deze vrijwilligers hebben juist behoefte aan  persoonlijk contact met hun leraar voor de juiste scholing die zij nodig hebben om de ouderen te helpen.’

De ouderenorganisaties kregen in het verleden voor hun vrijwilligers die de leden van deze organisaties hielpen met het invullen van belastingformulieren directe ondersteuning. Deze ondersteuning was gericht op coördinatie en scholing van vrijwilligers. Met ingang van 2016 is deze directe ondersteuning gestopt. Het CDA wil daar verandering in brengen om te voorkomen dat vrijwilligers afhaken.