17 mei 2014

D66 voert hetze tegen Nederlandse boeren

Volgens CDA lijsttrekker Esther de Lange voert D66 een hetze tegen de Nederlandse boeren en tuinders. Er is sprake van een ware anti-campagne.

De Nederlandse boeren en tuinders zorgen voor onze voedselzekerheid en voedselveiligheid. Voedsel is een eerste levensbehoefte. Dat heeft een prijs. Met de voorstellen van D66 blijft in Nederland en in Europa geen landbouw meer over.

Het gevolg van het beleid van D66 is dat we voor ons voedsel afhankelijk van landen buiten Europa. Het CDA wil dat niet. "We willen voor ons gas niet afhankelijk zijn van Poetin en voor ons voedsel niet van de rest van de wereld." Veilig en voldoende voedsel is een van de kernuitdagingen van de 21e eeuw. Hier moeten we als land strategisch op inzetten.

Onze boeren en tuinders zorgen er iedere dag opnieuw voor dat de consument voldoende en veilig voedsel heeft. De Europese subsidies ondersteunen de landbouw zodat de consument een redelijke prijs betaalt, en de boer een eerlijk inkomen heeft. Deze investering is verstandig en rechtvaardig tegenover de familiebedrijven die hard werken en het Nederlands landschap vormgeven.

De Nederlandse landbouw en tuinbouw is innovatief en wereldkampioen in kennis over koeien. Dit leidt tot een export van 80 miljard per jaar. De investering vanuit Europese van 800 miljoen levert ons dus honderd keer zo veel op! De boeren zorgen voor banen!