Een lijsttrekker die ook minister van Volksgezondheid is in tijden van corona, wat betekent dat?

Wij hebben een lijsttrekker die een cruciale verantwoordelijkheid op zich heeft genomen toen dat nodig was: het bestrijden van het corona virus. En dat geldt ook voor de rest van het kabinet.

Sinds de Tweede Wereldoorlog heeft er nooit zo’n zware verantwoordelijkheid op de schouders van kabinetsleden gelegen. Daar werkt Hugo de Jonge dag en nacht keihard aan. En niet iedereen neemt hem het in dank af, maar hij blijft optimistisch aan de slag in het belang van ons allen. Wij zijn er trots op dat hij deze verantwoordelijkheid heeft genomen en blijft dragen. We ondersteunen hem daarin waar we kunnen. Want het landsbelang is ook voor het CDA het belangrijkste.

Voor alle partijen, en dus ook voor ons, zal campagnevoeren anders zijn dan voor corona. Veel van de persoonlijke ontmoetingen op straat en tijdens bijeenkomsten zullen we vervangen door alternatieve manieren van contact met kiezers en leden.