17 april 2019

In Memoriam: Theo Stroeken

Het CDA is bedroefd door het overlijden op 15 april 2019 van oud-Tweede Kamerlid Theo Stroeken. Stroeken was Kamerlid van 1998-2002. Daarvoor was hij raadslid en wethouder voor het CDA in zijn woonplaats Venlo. Tevens was hij van 1992-1998 lid van de partijraad. Stroeken was Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

“Stroeken was een Limburger in hart en nieren. De voldoening bij zijn werk haalde hij uit het iets tot stand kunnen brengen voor mensen, of dat nou voor asbestslachtoffers of grensarbeiders was”, zegt Rutger Ploum in reactie op het overlijden. “Het CDA is Theo Stroeken zeer dankbaar voor het vele werk dat hij voor ons land en voor het CDA heeft verricht.”

Sybrand Buma: “Theo Stroeken was een gekend en gewaardeerd volksvertegenwoordiger, zowel in Den Haag als in zijn geliefde Venlo. Als wethouder, Kamerlid en in vele bestuursfuncties heeft hij zich dienstbaar gemaakt voor de publieke zaak.”

Theo Stroeken is 80 jaar geworden. Het bestuur van het CDA en de CDA-Tweede Kamerfractie wensen zijn vrouw, dochter, schoonzoon en kleinkinderen en anderen die hem lief waren, veel sterkte bij het dragen van dit verlies.