De regering gaat helpen onderzoeken of de Invictus Games in Nederland georganiseerd kunnen worden. CDA Tweede Kamerlid Hanke Bruins Slot had hier de regering toe opgeroepen, en dit voorstel is vandaag unaniem aangenomen in de Tweede Kamer.

De Invictus Games, de wereldspelen voor (oud-)militairen die tijdens hun werk voor Defensie een fysieke of mentale beperking hebben opgelopen, zijn sinds de openingsspelen in 2014 een groot succes. Inmiddels doen hier sporters uit zeventien landen aan mee, waaronder Nederland, met 30 sporters.

Hanke Bruins Slot: “Het zou geweldig zijn als we de Invictus Games in 2020 naar Nederland weten te halen. Het laat de veerkracht van fysiek en/of mentaal gewond geraakte militairen en de verbindende kracht van sport zien. Het zorgt voor een breder begrip voor deze militairen en hun familie. Tegelijkertijd is deelname voor de militairen zelf ook grensverleggend en een belangrijk onderdeel van hun revalidatieproces.”