Van honderden ouderen is het rijbewijs ten onrechte afgenomen zo meldt de NOS. CDA Tweede Kamerlid Maurits von Martels heeft de minister van Infrastructuur en Waterstaat tijdens het Vragenuurtje gevraagd naar deze cijfers.

Von Martels: ‘’De politie en de marechaussee hebben de afgelopen drie jaar ten onrechte rijbewijzen ingenomen van 229 automobilisten van 70 jaar en ouder. Na medisch onderzoek en eventuele rijtest bleken deze zeventigplussers volledig in orde te zijn.  Vaak kregen zij pas na een half jaar hun rijbewijs terug’’. Von Martels pleitte voor kortere termijnen van teruggave. Tevens vroeg Von Martels de minister of zij ervan overtuigd is dat er geen sprake is van leeftijdsdiscriminatie.

Minister van Nieuwenhuizen (VVD) gaf aan dat zij met zekerheid kan stellen dat er geen sprake is van leeftijdsdiscriminatie. Ook zal er aandacht aan de reactietermijnen worden besteed tijdens de evaluatie van het CBR. Deze evaluatie zal voor de zomer naar de Tweede Kamer worden gestuurd.

nos.nl/artikel/2225367-rijbewijs-honderden-ouderen-ten-onrechte-ingenomen.html