17 september 2014

Vijf voordrachten voor het CDA partijbestuur

Het landelijk CDA partijbestuur heeft de voordracht bekend gemaakt voor drie openstaande vacatures in het partijbestuur. Uit de 31 sollicitaties worden vijf kandidaten voorgedragen voor de functies van vrijgekozen lid ‘bedrijfsleven’, ‘sociale zaken’ en ‘senioren’. De verkiezing van de vrij gekozen partijbestuursleden vindt plaats op het najaarscongres van 8 november in Alkmaar.

Voor de vacature van ‘vrijgekozen lid bedrijfsleven’ worden voorgedragen:

Theo Koekkoek: akkerbouwer en pluimveehouder uit AlmkerkJaap van Oord: directeur FourTOP automatiseringsgroep uit Hendrik-Ido-Ambacht

Voor de vacature van ‘vrijgekozen lid Sociale Zaken’ worden voorgedragen:

Janny Bakker-Klein: wethouder in de gemeente HuizenRené Peters: wethouder in de gemeente Oss

Voor de vacature van ‘vrijgekozen lid senioren’ is Gijp van Soest, voorzitter van CDA senioren, voorgedragen door de CDA senioren. Verder hebben geen kandidaten naar deze vacature gesolliciteerd.

Mede op zijn eigen verzoek zal de heer Van Soest voor een periode van twee jaar worden benoemd, waarna de vacature opnieuw wordt opengesteld. Een uitgebreider profiel van de kandidaten verschijnt in de komende editie van het CDA ledenblad.