01 december 2016

Campagnemateriaal Tweede Kamerverkiezingen 2017

Voor alle gemeentelijke afdelingen is er een drukwerk- en materiaalpakket beschikbaar voor de komende verkiezingen.

Als basis voor de lokale campagne ontvangen gemeentelijke afdelingen:

1. een drukwerkpakket (verpakt in een doos van ca. 90 x 25 x 25) bestaand uit:

- 10 A0 affiches (formaat 94,1 x 118,9)
- 20 A1 affiches  (formaat 59,4 x 94,1)
- 10 A2 affiches (formaat  42,0 x 59,4 cm)
- 50 ledenwerffolders
- 2 x 200 campagnefolders (worden later geleverd via de provincies)

De affiches die zijn toegevoegd zijn voor de officiële gemeentelijke borden en beschikbaar in drie verschillende maten (niet in elke gemeente worden dezelfde regels qua formaat poster gehanteerd). In sommige gemeenten werkt men met digitale borden. Voor het aanvragen van een digitaal affiche kunt u mailen naar marjolijn.knol@cda.nl

Het landelijk bureau levert alleen drukwerk met de lijsttrekker. Op de officiële campagneborden mogen ook alleen affiches van de lijsttrekker worden geplakt. Op vrije plakplaatsen zijn affiches van andere kandidaten toegestaan.

2. een materiaalpakket (verpakt in een tas) bestaand uit:

- 60 ballonnen en ballonstokjes
- 1 rol fruitstickers (500 stuks)
- 1 vlaggenlijn
- 35 doosjes kleurpotloden
- 50 x kleurplaat 1
- 50 x kleurplaat 2
- 50 x kleurplaat 3

3. een spandoek tbv inrichting kraampje op de markt (formaat 100 x 300 cm (h x b)

4. eindejaarsbillboards en campagnebillboards

Het CDA is de enige partij die aan het einde van het jaar en in campagnetijd werkt met billboards, grote posters (122 x 244, bestaand uit 3 delen van 122 x 81,3), die geplakt worden op grote platen, die aan het balkon worden gehangen, in de tuin worden gezet of in de weilanden langs de snelwegen of provinciale wegen worden geplaatst. Rond 15 december worden deze billboards afgeleverd bij de provincies, die zorgdragen voor de verspreiding van de billboards naar de gemeentelijke afdelingen.

5. campagnefolders

Op 14 januari, tijdens het verkiezingscongres, zal het verkiezingsprogramma worden vastgesteld. Direct daarna kan de campagnefolder gemaakt worden. Deze zal rond de 1e week van februari gedrukt worden en afgeleverd worden bij de provinciale afdelingen, die voor de verspreiding naar de gemeentelijke afdelingen zal zorgdragen.

“Pakketten afhaaldag”: zaterdag 14 januari 2017

Het verspreiden van de materiaalpakketten is een flinke aanslag op het campagnebudget. Deze kosten kunnen we uitsparen door de pakketten mee te geven aan de afgevaardigden van uw gemeentelijke afdeling die naar het verkiezingscongres en de nieuwjaarsreceptie komen op zaterdag 14 januari 2017 in de Midden Nederland Hallen in Barneveld. Een gloednieuwe locatie, gelegen langs de snelweg en met 1300 gratis parkeerplaatsen op eigen terrein.

Hoeveel krijgen de afdelingen?

Het aantal materiaal- en drukwerkpakketten dat een afdeling ontvangt is afhankelijk van het aantal inwoners.

1 materiaal- en 1 drukwerkpakket + 1 spandoek: tot 25.000 inwoners (171 afdelingen)
2 materiaal- en 2 drukwerkpakketten + 1 spandoek : 25.000- 50.000 inwoners (141 afdelingen)
3 materiaal- en 3 drukwerkpakketten + 2 spandoeken: tot 50.000 -100.000 inwoners (46 afdelingen)
4 materiaal- en 4 drukwerpakketten + 2 spandoeken: boven 100.000 inwoners (31 afdelingen)

Webwinkel

Het drukwerk is tegen handling- en portikosten vanaf 20 januari 2017 na te bestellen via de CDA-webwinkel (webwinkel.cda.nl). Hier kunt u, tegen betaling, ook aanvullend campagnemateriaal als pennen, winkelwagenmuntjes, pepermuntjes etc. bestellen. In de maanden december, januari en februari zal de webwinkel weer helemaal worden aangevuld. Er is dan weer voldoende campagnekleding te bestellen. Als nieuw artikel hebben we straks een lekkere warme hoodie, zowel voor dames als voor heren. Behalve kleding zal ook de voorraad strooimateriaal weer aangevuld worden, met onder meer een nieuwe tas, nieuwe winkelwagenmuntjes en bierviltjes en cocktailprikkers voor uw campagneborrels.

Vanaf 10 februari zijn de campagnefolders en nieuwe ledenwerffolders te bestellen. De folders zijn gratis, per bestelling betaal je alleen handling- en portikosten. De webwinkel is te bereiken via webwinkel.cda.nl

Wat krijgen de leden en wanneer krijgen ze dat?

De leden ontvangen half februari 2017 met het ledenblad een raamaffiche van lijsttrekker Sybrand Buma en een extra ledenblad, dat zij kunnen weggeven aan belangstellenden in hun omgeving.