04 december 2014

Ontwerpservice voor CDA-huisstijl

Voor alle CDA-afdelingen is een systeem beschikbaar waarin u zelf met een paar klikken allerlei zaken in de CDA-huisstijl kunt ontwerpen. Denkt u aan producten voor zowel de verkiezingscampagnes als de permanente campagne. Nu beschikbaar: briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, afdelingslogo, posters, folders, een uitnodiging, een ansichtkaart, advertenties en online-banners (nieuw). En we blijven het systeem steeds up-to-date houden.

In de ontwerpservice is ook een algemene beeldbank opgenomen, met foto’s op thema of op persoon. Gaat u in de ontwerpservice bijvoorbeeld een folder ontwerpen dan kunt u gebruik maken van het format in de huisstijl en de folder vullen met eigen foto’s en eigen teksten. Heeft u geen eigen foto’s, dan kunt u gebruik maken van de foto’s uit de beeldbank.

Nieuwe naam

Voorheen heette de cdaontwerpservice www.cdadrukwerk.nl Bij de evaluatie van de gemeenteraadsverkiezingen 2014 bleek deze naam echter voor verwarring te zorgen. De naam impliceerde volgens veel afdelingen namelijk dat men via het systeem drukwerk kon bestellen en dat deed men liever via een eigen drukker.

Niets is echter minder waar. Het systeem biedt gratis formats om drukwerk te ontwerpen, maar niet om het te laten drukken. Heeft u uw product ontworpen, dan ontvangt u via de mail een pdf van het product. Deze pdf kunt u doorsturen naar een eigen drukker.

Hoge ontwerpkosten, inplannen, wachten tot het ontwerpbureau tijd heeft: het is allemaal verleden tijd als u als afdeling of organisatie gebruik maakt van de cdaontwerpservice.

Even snel een themafolder, een visitekaartje of een uitnodiging voor een bijeenkomst maken: de ontwerpservice is gratis en 24/7 bereikbaar. Daarom de nieuwe naam: www.cdaontwerpservice.nl

Inloggen

Om in de ontwerpservice te kunnen werken is een gebruikersnaam en een inlogcode nodig. Deze zijn beschikbaar via de secretaris van de lokale of provinciale afdeling. Mocht uw secretaris de inlogcode kwijt zijn, dan kan hij/zij de code opnieuw opvragen door een mail te sturen naar afdelingendesk@cda.nl