Afdelingennet

Naar CDA.nl

Ledenwerving

Leden zijn voor het CDA heel belangrijk. Uiteraard voor de financiën, maar het is veel meer dan dat alleen. Nieuwe leden brengen nieuwe ideeën met zich mee en zo blijven we een levendige partij. Ook zijn nieuwe leden toekomstige bestuursleden en politici. Hoe meer leden we hebben, hoe meer we kunnen doen, zo simpel is het. Ledenwerving is dus heel belangrijk.

Wij maken het u graag gemakkelijk. Alles om leden te werven hebben wij al voor u gemaakt.

Zo kunt u via de webwinkel gratis materiaal bestellen als:

- de folder 'Succesvol ledenwerven' die volgens een stappenplan een heel effectieve ledenwerfmethode beschrijft;
- een nieuwe aantrekkelijke ledenwerfkaart.

Hieronder vindt u een flink aantal voorbeeldbrieven die kunnen helpen bij ledenwerfacties:

Brief aan eigen leden om adressen te verzamelen met invulformulier
Brief aan potentieel lid of brief met aankondiging gesprek of bezoek
Praktische tips ledenwerving
Een voorbeeld persbericht
Een voorbeelddraaiboek voor een kennismakingsbijeenkomst

De notitie Sociale Media: Help! Wat moet ik ermee? over het gebruik van social media, is op te vragen via de mail.

U kunt ook de dvd “een prettig gesprek, uw eigen ledenwerftraining” opvragen. Deze is enkele jaren geleden al naar alle afdelingen gestuurd, we hebben nog een beperkt aantal exemplaren op voorraad. De dvd is op te vragen via de mail.

Speciale Lente ledenwerfactie! Doet u mee?

10 euro bonus voor ieder nieuw lid!

Veel Nederlanders hebben onlangs gestemd op het CDA. En met u willen we de komende tijd zoveel mogelijk van die CDA-stemmers lid maken van onze mooie partij.

Door ervaring weten wij dat het voorjaar een heel effectieve periode is om leden te werven. Ook de recent behaalde winst bij de verkiezingen is positief om nu mensen warm te laten lopen voor het lidmaatschap. Om het nog iets aantrekkelijker voor u als afdeling te maken om een ledenwerfactie te starten, hebben wij de volgende actie voor u: 10 euro bonus voor ieder nieuw lid die in uw afdeling wordt ingeschreven vanaf 18 mei tot en met 18 juni 2015. Hierdoor wordt het werven van leden nog leuker! Alle betalende nieuwe leden tellen mee, proefleden, combileden en meerpersoonsleden vallen daar ook onder.