Afdelingennet

Naar CDA.nl

Ledenwerving

Leden zijn voor het CDA heel belangrijk. Uiteraard voor de financiën, maar het is veel meer dan dat alleen. Nieuwe leden brengen nieuwe ideeën met zich mee en zo blijven we een levendige partij. Ook zijn nieuwe leden toekomstige bestuursleden en politici. Hoe meer leden we hebben, hoe meer we kunnen doen, zo simpel is het. Ledenwerving is dus heel belangrijk.

Wij maken het u graag gemakkelijk. Alles om leden te werven hebben wij al voor u gemaakt.

Zo kunt u via de webwinkel gratis materiaal bestellen als:

- ledenwerfkaarten met 12 gezichten uit de ledenwerfcampagne
- de folder 'Succesvol ledenwerven' die volgens een stappenplan een heel effectieve ledenwerfmethode beschrijft.

Hieronder vindt u een flink aantal voorbeeldbrieven die kunnen helpen bij ledenwerfacties:

Brief aan eigen leden om adressen te verzamelen met invulformulier
Brief aan potentieel lid of brief met aankondiging gesprek of bezoek
Praktische tips ledenwerving
Een voorbeeld persbericht
Een voorbeelddraaiboek voor een kennismakingsbijeenkomst

U kunt ook de dvd “een prettig gesprek, uw eigen ledenwerftraining” opvragen. Deze is enkele jaren geleden al naar alle afdelingen gestuurd, we hebben nog een beperkt aantal exemplaren op voorraad. De dvd is op te vragen via de mail.

Oktober=ledenwerfmaand!

We zijn begonnen! De CDA-ledenwerfmaand, genaamd #ikdoemee, is van start. Deze dagen ontvangen alle CDA-leden met het nieuwe ledenblad een set van twaalf ledenwerfkaarten. Deze kaarten vertellen het verhaal van twaalf ‘gewone’ CDA’ers, die met elkaar staan voor het CDA als brede volkspartij. Het idee achter deze campagne is dat leden in hun eigen directe omgeving van familie, vrienden en collega’s uitkijken naar nieuwe leden, die passen bij één van de twaalf portretten. Uit eerdere ervaringen weten we dat deze lid-werft-lid-aanpak het beste werkt.

Door zelf leden te werven ondersteunt u het landelijk CDA én helpt u ook uw eigen afdeling. Zoals gebruikelijk ontvangt de lokale afdeling het eerste jaar de volledige contributie van een nieuw lid. Daarnaast is er een bonus voor de drie afdelingen, die de meeste nieuwe leden aandragen.

Wij hopen dat uw afdeling volop meedoet aan deze campagne. U kunt helpen door de actie aan te bevelen bij uw eigen leden, onze berichten op social media te delen en vooral door zelf leden te werven. Samen kunnen we het CDA versterken! Klik hier voor alle benodigde informatie met betrekking tot deze ledenwerfcampagne en lees wat er precies van u wordt verwacht.

Heeft u goede ideeën of suggesties, laat het ons weten via ledenwerving@cda.nl. U kunt hier ook een tekst opvragen voor uw eigen afdelingswebsite en een powerpointpresentatie met spreektekst voor uw ledenbijeenkomst.