Gouden- en zilveren CDA-speld

Aan CDA'ers die jarenlang actief zijn geweest voor de partij kan een zilveren of gouden CDA-speld worden toegekend. Deze moet aangevraagd worden door een CDA-afdeling of ander partijverband. De definitieve toekenning wordt beoordeeld door een commissie.

Enige algemene regels zijn: voor een gouden speld mag nooit een betaalde functie in naam van het CDA zijn uitgeoefend; dus alleen vrijwilligerswerk.  Voor een zilveren speld geldt dat leden minimaal 15 jaar actief moeten zijn geweest in de partij. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt naar betaald of onbetaald werk. Doorslaggevend voor de toekenning is de motivatie waarom juist dit lid een speld verdient en wat zijn of haar inzet zo bijzonder maakt(e).

Aanvraagformulier zilveren en gouden CDA-speld.

U kunt het ingevulde formulier insturen naar de Afdelingendesk, afdelingendesk@cda.nl. Vermeld bij de aanvraag graag ook het moment waarop u een eventuele speld zou willen uitreiken. We kunnen hier dan rekening mee houden bij de beoordeling van de aanvraag.