Gemeenteraadsverkiezingen

De gemeenteraadsverkiezingen zijn een intensieve periode voor het afdelingsbestuur. Daarom staat het Partijbureau u hierbij met raad en daad terzijde. Hieronder vindt u een aantal documenten die u kunt downloaden of opvragen:

- Handboek gemeenteraadsverkiezingen 2018 (opvraagbaar)
- Handreiking voor gemeentelijke verkiezingsprogramma's 2018-2022 (opvraagbaar)
- Handreiking campagnevoeren 2018 (opvraagbaar)
- Handreiking CDA100 (opvraagbaar)
- Handreiking Werving & Selectie gemeenteraadsleden 2018 (opvraagbaar)
- Handreiking profiel gemeenteraadslid 2018 (opvraagbaar)
- Vragen en scoreformulier bij profiel gemeenteraadslid (opvraagbaar)
- Standaardformulier CV gemeenteraadslid (opvraagbaar)
- Stroomschema voorbereiding gemeenteraadsverkiezingen 2018

U kunt de door u gewenste documenten opvragen bij de Afdelingendesk, afdelingendesk@cda.nl.

Raadpleeg vooral ook de digitale inspiratiewaaier om ideeën op te doen voor leuke campagneactiviteiten.

Het CDA Steenkampinstituut organiseert meerdere opleidingen in de aanloop naar én na afloop van de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Klik hier voor een overzicht van de opleidingen van het Steenkampinstituut.

CDA100
CDA100 is een CDA-‘ledentop’, als onderdeel van de procedure voor het schrijven van het verkiezingsprogramma. Het is een brainstormsessie waarin een groot aantal mensen aan kleine tafels met elkaar in gesprek gaan over hoe we de gemeente een stukje beter kunnen maken. Uiteindelijk komt elke tafel met een voorstel voor het verkiezingsprogramma. De meest gedragen uitkomsten van de CDA100 worden één op één overgenomen in het verkiezingsprogramma.

Externe suggesties voor uw verkiezingsprogramma
Het CDA heeft een model-verkiezingsprogramma gemaakt. Aanvullend doen diverse (externe) organisaties de lokale CDA-afdelingen suggesties voor in uw verkiezingsprogramma. Deze suggesties brengen we graag onder de aandacht om te gebruiken waar dat lokaal past. Op de website van de Bestuurdersvereniging hebben we alle suggesties verzameld. Wanneer het CDA nog meer suggesties ontvangt zullen deze aan deze webpagina worden toegevoegd.