Permanent campagne voeren

CDA, campagne, politicus, politiek, politieke partij, tweede kamer, verkiezingen

Enkele maanden aandacht vlak voor de verkiezingen is niet voldoende om je als partij stevig neer te zetten. Het is van groot belang continue bezig te zijn met het vestigen van aandacht op de eigen ideeën en de beeldvorming van de eigen partij.

Permanente Campagne houdt in dat men gedurende alle vier de bestuursjaren in de gaten houdt hoe de partij en haar standpunten overkomen op de kiezers. Men moet zichzelf continue verkopen om niet in de vergetelheid te geraken. Het eigen verhaal en de eigen mensen moeten keer op keer overgebracht worden aan het publiek.

Hiervoor zijn meerdere dingen nodig: Een organisatie, een strategie, activiteiten en evenementen, materialen en financiën. De Permanente Campagne dient eveneens als monitor: signalen uit de samenleving opvangen en verwerken.

Het CDA partijbureau wil u hier graag in ondersteunen. Zo kunt u als gemeentelijke CDA-afdeling gebruik maken van het Handboek Permanente campagne en de Handreiking Campagnevoeren. Het blad Bestuursforum van de CDA-bestuurdersvereniging heeft een verzameling artikelen met best practices samengesteld. Vraag hier de Permanente Campagne Box aan.

Daarnaast willen wij u graag inspireren door middel van de digitale activiteiten-inspiratiewaaier.