04 november 2016

Nieuwsbrief Innovatie van AGV en Waternet

Bron: AGV

Waterschap Amstel, Gooi en Vecht en de uitvoeringsorganisatie Waternet hebben onlangs een Nieuwsbrief Innovatie uitgebracht die laat zien hoe Innovaties hun toepassing vinden bij het waterbeheer in ons waterschap. De Nieuwsbrief laat zien dat de sector waterbeheer sterk in beweging is, dat we zoeken naar oplossingen en toepassingen om het waterbeheer te verbeteren, de waterkwaliteit te verbeteren en ons aan te passen aan de Klimaatverandering.

Een paar onderwerpen uit de nieuwsbrief
⦁ Misschien is het binnenkort een normaal straatbeeld: mensen die in de zon zitten op een straatbank van biocomposiet. Dat is een duurzaam product, gemaakt van restmateriaal van onder meer natuurlijke vezels.
⦁ Bij de vispassage in de Noorder IJplas ontstaan soms opstoppingen van vissen. Dat brengt ze in gevaar: aalscholvers of snoekbaarzen lusten wel een hapje. Daarom heeft het waterschap 10 rifkorven geplaatst. Dat zijn schuilplaatsen.
⦁ Het waterschap gebruikt braakliggende terreinen om olievlas te kweken. Dit helpt bij de productie van duurzame verf. Die verf wordt dan gebruikt voor het opknappen van de eigen gebouwen.
⦁ We doen onderzoek naar een blijvende verbetering van het water in de Sloterplas. Hoe kunnen quaggamosselen hierbij helpen?

Zie hier de link naar de Innovatiebrief.

of:

Link naar het document in pdf vorm.