03 september 2018

CDA NH kiest Wim Zwanenburg als lijsttrekker

Op zaterdag 1 september heeft het CDA Noord-Holland tijdens een ledenvergadering in Weesp Wim Zwanenburg gekozen als lijsttrekker voor de verkiezingen voor het bestuur van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht in 2019. De Provinciale Statenverkiezingen en de Waterschapsverkiezingen worden gelijktijdig gehouden op 20 maart 2019. Voor de Provinciale Statenverkiezingen koos het CDA voor Dennis Heijnen als lijsttrekker. Dennis Heijnen is sinds 2016 Provinciale Statenlid van Noord-Holland en was vanuit het CDA-fractie verantwoordelijk voor de regio Gooi en Vecht. Hij woont in Amsterdam. De komende maanden stellen de CDA-leden de rest van de kandidatenlijsten vast en de verkiezingsprogramma’s.

Wim Zwanenburg heeft een grote passie voor het waterbeheer: “Ik deel mijn ervaring graag met een nieuw team kandidaten voor het waterschapsbestuur. Naast de zorg voor waterveiligheid en het voorkomen van wateroverlast, moet het waterschap ook voldoende zoet water kunnen leveren in tijden van droogte, om bijv. verdroging van het Naardermeer te voorkomen. We moeten verder werken aan schoner oppervlaktewater door te investeren in betere zuiveringsinstallaties, de terugwinning van grondstoffen, zuivering van microplastics en resten van geneesmiddelen. De klimaatverandering stelt ons voor nieuwe uitdagingen om samen met inwoners en onze gemeenten te werken aan effectieve, duurzame en betaalbare oplossingen en aanpassing van onze ruimtelijke ordening, zowel in het landelijk als in het stedelijk gebied”. Zwanenburg is voor het CDA sinds 2009 fractievoorzitter in het Algemeen Bestuur van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht.

Zie foto hieronder….

Op de foto van links naar rechts:
Jaap Bond, Gedeputeerde van de provincie Noord-Holland, CDA-lijsttrekker bij de Provinciale Statenverkiezingen Dennis Heijnen, minister van Financiën Wopke Hoekstra, CDA-lijsttrekker voor waterschap AGV Wim Zwanenburg en Frank Frowijn, lijsttrekker voor waterschap Hollands Noorderkwartier.

Zie hier de tekst van de korte toespraak van Wim Zwanenburg voor de ledenvergadering van het CDA Noord-Holland.