28 september 2018

De concept kandidatenlijst voor het waterschap Amstel, Gooi en Vecht is bekend.

CDA NH, Haarlem – De eerste 5 leden van de concept kandidatenlijst voor de waterschapverkiezingen voor het waterschap Amstel, Gooi en Vecht ( AGV) worden hier voorgesteld.

De verkiezingen voor het bestuur van de waterschappen vinden plaats op 20 maart 2019 op dezelfde dag als de verkiezingen voor de Provinciale Staten.

1) Huidig CDA-fractievoorzitter Wim Zwanenburg, woonachtig in de gemeente Gooise Meren, is opnieuw gekozen als lijsttrekker. Zwanenburg is erg enthousiast: ‘als lijsttrekker voor het CDA ben ik trots op onze mooie kieslijst met zoveel vertegenwoordigers die zich betrokken voelen. We moeten met goede voorlichting werken aan het waterbewustzijn van onze inwoners. Om dit te kunnen bereiken, staat een goed team klaar om een mooie campagne te voeren en om ons waterschap en onze partij te promoten’.

2) Astrid Verweij-Bouwman volgt na Wim Zwanenburg op de kandidatenlijst. Met haar energie en enthousiasme levert zij graag een bijdrage aan de top van de kieslijst. Naast haar politiek-bestuurlijke werk runt Verweij-Bouwman samen met haar echtgenoot een grond- en waterwerkbedrijf en een camping aan huis in Nieuwe ter Aa.  Daardoor heeft zij ook veel gebiedskennis.  ‘Ik voel mij vereerd dat ik voorgedragen ben als tweede kandidaat op de lijst van CDA waterschap Amstel, Gooi en Vecht. Voor mij is goede communicatie de basis voor goede resultaten en een effectieve samenwerking. Dit draag ik dan ook graag uit tijdens de campagne.’

3) Verder staat op de lijst Huizer Jaap van As, kersverse viervoudige vader en bestuur- en beleidsadviseur bij de staf van het waterschap Zuidzeeland. Van As was eerder een aantal perioden gemeenteraadslid in Huizen. Door zijn werk beschikt hij over veel kennis en bestuurlijk inzicht in het functioneren van de waterschappen. Hij wordt op de lijst gevolgd door

4) Thijs Nell uit Muiden die momenteel ook al commissielid is bij waterschap AGV. Nell heeft een achtergrond in Organic Chemistry.

5) Cor Veldhuijsen sluit de top vijf. Veldhuijsen is al 25 jaar melkveehouder, woont in Nigtevecht en heeft daarnaast een bestuursfunctie bij de LTO als voorzitter van de afdeling Amstel, Gooi en Vecht.

‘Een evenwichtige lijst, met veel kennis,’ aldus voorzitter Gido Oude Kotte. De advieslijst wordt de komende periode besproken door de leden, op 8 december wordt de definitieve kandidatenlijst bekend gemaakt.

(De lijst wordt rond 2 oktober in zijn geheel gepubliceerd)