09 januari 2023

Een frisse start; het campagne team in een notendop

Als CDA staan wij voor schoon water, veilige dijken en droge voeten. Dit doen wij concreet door te investeren in achterstallig onderhoud van bijvoorbeeld gemalen en in samenwerking met boeren, burgers en natuurbeheerders. Zo zijn wij een voorstander van “natuurlijk peilbeheer” waardoor problemen met verzakking kunnen worden voorkomen.

Ook zetten wij als CDA vol in op watersport en recreatie. Bijvoorbeeld door fonteinkruid, dat nu vaak het zwem en vaarplezier verpest, te bestrijden. Tenslotte letten wij als CDA ook op de financiën; de afgelopen tijd is daar veel verkeerd gegaan en we moeten zorgen dat met geld goed en efficiënt wordt om gegaan.

Ons team is jong en oud, uit de hele regio en staat midden in de maatschappij. Lijsttrekker Lex van Drooge heeft veel ervaring met financiën(hij wordt de “Amsterdamse Pieter Omzigt” genoemd) en is een actief roeier. Erik Kreike is als jonge vader de nummer 2 op de lijst en weet alles van waterproblemen in Kudelstaart en Aalsmeer. Peter van den Nouland, lijstnummer 3is onze veiligheidsexpert en Marten Meijer, lijstnummer 4heeft zich in Blaricum ingezet voor een betere en goedkopere waterhuishouding. Rechtenstudent Anna Schroder, lijstnummer 6zet zich onder ander in voor waterbeheer en de natuur. Thijs Nell, lijstnummer 5uit Muiden weet als wetenschapper weer veel van het zuiveren van afvalwater.
Wij zijn als CDA daarom Wijs met Water en een goede keuze!

Een korte introductie over de lijsttrekker.

Lex van Drooge, 79 jaar en woonachtig in Amsterdam.

Mooiste plek:
Als ervaren roeier vind ik de Amstel in de ochtend, als de mist optrekt heerlijk om te vertoeven; uitkijkend over de polders.

Lex van Drooge is een ervaren CDA’er die ook wel de “Amsterdamse Pieter Omzigt” wordt genoemd vanwege zijn doortastende financiële optreden. Lex ziet dat het waterschap AGV financieel het hoofd niet goed boven water kan houden, met als gevolg achterstallig onderhoud en belastingverhogingen.
Als actief roeier kan hij dat niet over zijn kant laten gaan, vandaar dat hij samen met zijn team van jonge en oude CDA’ers over 4 jaar een financieel gezond en duurzaam waterschap wil hebben staan.