24 april 2015

Wim Zwanenburg benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau

Bij de lintjesregen in de gemeente Huizen is Wim Zwanenburg (53) koninklijk onderscheiden en benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Hij heeft zich sinds 1979 ingezet voor het CDJA en CDA in diverse functies op landelijk, regionaal en lokaal niveau. Momenteel is hij fractievoorzitter van het CDA in het Algemeen Bestuur van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht. Wim was lid van het AB van het waterschap van 2000 tot medio 2003 en opnieuw in de bestuursperiode 2009-2015. Van 1991-1995 was hij lid van Provinciale Staten Noord-Holland. Van 2002 tot en met 2014 was hij voorzitter van het CDA Huizen.

Naast het CDA zette hij zich ook in voor kerkelijk jeugd- en ander commissiewerk bij de PKN in Weesp en Huizen, voor de NCRV, RTVNH en Salto (lokale omroepen Amsterdam).

Op de foto burgemeester Fons Hertog van de gemeente Huizen, Wim Zwanenburg en zijn echtgenote Janet.

Zie ook: