Amhaouch is Tweede Kamerlid namens het CDA sinds zijn installatie op 12 januari 2016. Hij studeerde van 1991 tot 1995 meet- en regeltechniek aan de Fontys Hogeschool te Venlo. Na de afronding van zijn studie werkte hij korte tijd als systeemtester bij Philips Medical Systems (Best). Van 1996 tot 2016 werkte hij in een managementfunctie bij ASML (Veldhoven).

Amhaouch bekleedde diverse maatschappelijke functies. Hij was bestuurslid en voorzitter van de Marokkaanse Integratiestichting, bestuurslid van de stichting Platform Allochtonen in Helden en lid van de bouwcommissie voor de nieuwbouw van een moskee in Helden en is voorzitter van een handbalvereniging.

Amhaouch was van 1997 tot 2006 lid van de gemeenteraad van Helden. Van 2004 tot 2006 was hij tevens voorzitter van de CDA-fractie in de raad. Van 2010 tot 2016 was hij voorzitter van de CDA-afdeling Peel en Maas.

Woordvoerder op de volgende terreinen: Economische Zaken (bedr.levenbeleid, innovatie, Techniekpact, MKB (incl financiering), Buitenlandse handel, Infrastructuur en Waterstaat (spoor, luchtvaart).