09 februari 2017

Burgemeester Mirjam van 't Veld eervol zesde in World Mayor verkiezing

Mirjam van 't Veld, Burgemeester van Amstelveen, is zesde geworden in de wereldwijde verkiezing van de World Mayor Prize. De Belgische burgemeester Bart Somers (Mechelen) won de prijs.

De CDA Bestuurdersvereniging feliciteert Mirjam van 't Veld hiermee van harte en is trots dat een Nederlandse burgemeester van CDA-huize terecht een dergelijke eer ten deel valt.

De prijs, die sinds 2004 om de twee jaar wordt uitgereikt, stond deze keer in het kader van burgemeesters die speciale inzet hebben gepleegd op het gebied van vluchtelingenopvang - en inzet hebben gepleegd om vluchtelingen veiligheid, onderdak en steun te geven.

Lees meer over de inzet van burgemeester Van 't Veld in Amstelveen in dit artikel in NRC.

Mirjam van 't Veld is zeer vereerd met deze blijk van waarding:

Hulde aan alle burgemeesters, in het bijzonder die burgemeesters, die hun werk doen onder vreselijke omstandigheden in oorlog, natuurgeweld of ellende, en die een lichtpuntje zijn voor hun inwoners. Ze verdienen allemaal waardering en steun.

Ik prijs mij gelukkig burgemeester te zijn in Amstelveen, een gemeente waar wij het goed hebben met elkaar. Wij zijn een internationale, open en gastvrije gemeente. Samen met inwoners, instellingen en bedrijven doen wij ons best om het, met oog voor de wereld om ons heen, nog beter te maken voor toekomstige generaties.

Ik prijs mij gelukkig burgemeester te zijn in Nederland, een land waar wij gezegend zijn met welvaart, zekerheid en vrijheid. Wij moeten ons niet gek laten maken door negativiteit en frustraties. Problemen lossen wij op, ruzies leggen wij bij, wij vertrouwen elkaar door de verbinding met elkaar te zoeken. Dat zie ik als mijn taak als burgemeester om wat er is de samenleving leeft te verbinden en te versterken. Ik wil laten zien dat het wél kan. Het is wél mogelijk, als wij er in geloven. Ieders inzet is van waarde.

Lees een uitgebreide reactie van Mirjam van 't Veld op Facebook

The 2016 World Mayor Honours List