01 mei 2017

”Duurzaamheid, vooral een lokale zaak” - Dag voor duurzame CDA-ers op 20 mei

Op zaterdagmiddag 20 mei a.s. organiseert het CDA-Duurzaamheidsberaad samen met de CDA Bestuurdersvereniging opnieuw een "Duurzame Dag".

Het wordt een netwerkdag vol voorbeelden die gemeenten kunnen inspireren bij het opstellen van hun verkiezingsprogramma's. Tijdens de duurzame dag maak je kennis met inspirerende duurzame voorbeelden uit de lokale praktijk. Naast aandacht voor successen komen ook tips in de vorm van do's en do not's aan de orde. Wij bieden op onze netwerkdag daarmee een praktische opmaat voor de duurzame paragraaf in je lokale verkiezingsprogramma.

Aan het eind van deze dag weet je wat er in jouw duurzame programma niet mag ontbreken, welke weerstanden je gaat ontmoeten, en wie je moet benaderen om je verkiezingsprogramma net even duurzamer te verankeren. Je organiseert op 20 mei je netwerk rond het thema duurzaamheid!

Duurzaamheid bij de formatie
Met kamerlid Agnes Mulder gaan we in gesprek over Duurzaamheid op landelijk niveau. Wat heeft de lokale politiek van het landelijk CDA nodig en andersom. Uiteraard zullen we ook aandacht geven aan de actualiteit met duurzaamheid als onderwerp in de lopende formatie onderhandelingen.
Wij hopen ook de samenwerking tussen Waterschapen, VNG en IPO rond een duurzame investeringsagenda te kunnen presenteren (onder voorbehoud).

Traditiegetrouw ontmoet je deze dag een keur van duurzaamheidsbestuurders van binnen en buiten de lokale-landelijke-Europese politiek. Medewerking is reeds toegezegd door partijvoorzitter Ruth Peetoom en Tweede Kamerlid Agnes Mulder (portefeuille Duurzaamheid).

Het programma start om 13:00 en sluit rond 16.00 uur af met een borrel. Onze partijvoorzitter Ruth Peetoom zal de middag aftrappen.

Sprekers deze middag zijn:
Agnes Mulder, Tweede Kamerlid, woordvoerder Energie;
Johan van der Schoot, Wethouder te Oss;
Didi Dorrestein en Maarten Schipper, resp. CDA wethouder en raadslid te Barneveld;
Leo van Gelder, Heemraad Waterschap Hollandse Delta;
verder zullen nog spreken Henri Bontenbal, WI CDA en Adger van Helden, CDA BSV.

Zet zaterdagmiddag 20 mei 2017 in je agenda en meld je zo spoedig mogelijk aan via [email protected]

Locatie
Hogeschool Utrecht, locatie Koningsbergerstraat 9, 3531 AJ Utrecht, vlakbij het Geldmuseum. Wij komen bijeen op de 1e verdieping.

We vragen deelnemers om ter plaatse een vrijwillige bijdrage te doneren van orde grootte € 10,- als bijdrage in de kosten voor deze middag.

Wij houden je op de hoogte van het definitieve programma. Actuele informatie kun je ook vinden op: www.cdaduurzaamheidsberaad.nl