24 augustus 2017

Bijeenkomst voor aspirant wethouders: Weet wat er op je af komt!

Dit najaar organiseert de Wethoudersvereniging vier bijeenkomsten voor mensen die zich oriënteren op het wethouderschap. Mocht je van plan zijn je als wethouder beschikbaar te stellen en goed beslagen ten ijs te willen komen, dan is dit de bijeenkomst voor jou.

In een intensief maar kortdurend programma wordt inzicht geboden in diverse aspecten van het vak. Denk hierbij aan de vele borden waarop je als wethouder te schaken hebt (het college, de fractie, de raad, maar toch zeker ook het thuisfront). Daarnaast helpen wij je inzicht te verkrijgen in je eigen capaciteiten en bijbehorende wethouderscompetenties. Wij maken hierbij gebruik van een intake. Ook is er tijdens het programma aandacht voor de inwerkfase, zodat de eerste 100 dagen als wethouder als een zachte landing kunnen worden ervaren. Wij horen namelijk nog te vaak dat wethouders deze periode achteraf hebben ervaren als een sprong in het diepe.

Uiteraard kunnen wij geen garantie bieden dat deelname aan deze bijeenkomst ook werkelijk zal leiden tot een benoeming als wethouder. Maar wij kunnen je wel helpen in je persoonlijke keuze of je er wel of niet juist aan doet om een stap te wagen naar "de mooiste hondenbaan" die er is.

Data en Locaties

11 september 2017, Gouda

13 september 2017, Lochem

18 september 2017, Helmond

20 september 2017, Drachten

De bijeenkomsten beginnen om 16.00 uur en duren tot 20.00 uur, maaltijd inbegrepen.

De bijeenkomsten worden verzorgd door de Wethoudersvereniging.

Bijdrage
Voor deelname aan deze bijeenkomst wordt een eigen bijdrage van €25,- (exclusief BTW) gerekend.

U kunt zich direct digitaal inschrijven voor een Oriëntatiedag.

Meer informatie
Voor vragen kunt u contact opnemen met Jeroen van Gool, plaatsvervangend directeur van de Wethoudersvereniging ([email protected] of 070-3738314)

Kandidaat-wethoudersleergang CDA

Later dit jaar start in alle provincies de kandidaat-wethoudersleergang van het CDA Steenkampinstituut. Deze leergang is een goed vervolg en verdieping op de oriëntatiebijeenkomst van de Wethoudersvereniging.
Lees hier meer informatie