Een paar weken geleden hebt u in het ledenblad kunnen lezen over de avonden voor lokale democratie. Inmiddels kunnen we meer melden over de avonden!

Wij willen u in twee avonden betrekken bij een debat over de kwesties die spelen op het lokale niveau van de politiek. Denk bijvoorbeeld aan de benoeming van de burgemeester, maar ook aan de tijds- en werkdruk van raadsleden. Daarnaast willen we als partij het lokale perspectief in Den Haag blijven bieden. Allemaal vragen die relevant zijn om te bespreken.

Op 28 mei in Zwolle neemt Marcel Boogers ons mee in de thematiek van het lokaal bestuur. Als hoogleraar Lokaal en Regionaal Bestuur aan de Universiteit van Twente geeft hij zijn visie op de ontwikkelingen in het openbaar bestuur.

Op 11 juni in Den Bosch geeft Harmen Binnema, universitair docent Bestuur en Beleid aan de Universiteit van Utrecht, zijn visie hierop.

Tijdens deze avonden gaat het vooral om uw ervaringen met het lokaal bestuur. De sprekers zijn er om dit debat te prikkelen en de dialoogmakers van dialoog.nu helpen om de discussie op gang te brengen en in goede banen te leiden.

Aan het einde van de avond sluit ons Tweede Kamerlid Harry van der Molen af met een reflectie op wat hij gehoord heeft en vertelt wat hij meeneemt naar het debat over lokale democratie in Den Haag.

Op 28 mei in Zwolle hebben wij een heel bijzondere locatie, het geboortehuis van Thorbecke. Een mooie plek voor een avond over lokale democratie. Let op, het maximum aantal deelnemers is 40. Wees er snel bij, want vol=vol. Het adres is Thorbeckestraat 11.

Op 11 juni is de avond in Den Bosch. Dit vindt plaats in lunchcafé Hangop bij de Willem Twee. Het adres is Boschdijkstraat 10.

De avonden beginnen om 20.00 uur. Inloop is mogelijk vanaf 19.30. Het inhoudelijke gedeelte zal ongeveer tot 22.00 uur duren, waarna er nog mogelijkheid is om na te praten tijdens de borrel.

Aanmelden is mogelijk via joost.breas@cda.nl.