12 september 2016

Hoogleraar en ondernemer in panel over 'glokalisering'

Zaterdagochtend 1 oktober 2016 organiseert de CDA Bestuurdersvereniging in Amersfoort de jaarlijkse BSV Netwerkdag. Het thema van de ochtend is 'Glokalisering'. De term heeft betrekking op de dubbele trend van internationalisering en regionalisering; van globalisering en lokalisering. Deze beweging heeft belangrijke consequenties voor de inrichting van politiek, bestuur en samenleving. Er is een interessant programma samengesteld.

Zo zal CDA'er Richard van Zwol aanwezig zijn als gastspreker. Hij is Secretaris-Generaal van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en was diverse malen secretaris van de kabinetsformatie. Daarnaast zal er een paneldiscussie zijn over glokalisering.

Naast Kamerlid Agnes Mulder en Europarlementariër Lambert van Nistelrooij zullen ook wetenschapper Martijn van der Steen en ondernemer Dorien Fröling deelnemen aan de discussie.

Dorien Fröling
Dorien Fröling is directeur van ADC ArcheoProjecten. Dit bedrijf voert archeologisch onderzoek voor de bouw uit en levert wetenschappelijke expertise op het gebied van archeologie en cultuurhistorie. Als grootste bedrijf in de branche voeren ze jaarlijks honderden projecten uit, naast opdrachten in Vlaanderen en Duitsland. Vanuit haar veelvuldige contacten met diverse bestuurslagen heeft zij goed zicht op welke bestuurlijke werkwijze ondernemers écht vooruit helpt.

Prof. Dr. Martijn van der Steen
Van der Steen is sinds 2008 co-decaan en adjunct-directeur van de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur (NSOB) in Den Haag. Verder is Martijn als bijzonder hoogleraar 'Strategie en Toekomst' verbonden aan Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). In het CDV-nummer over glokalisering beschrijft Van der Steen de dilemma's van glokaal bestuur: "Dat is makkelijker gezegd dan gedaan en levert in de praktijk allerlei ingewikkelde dilemma's op."

Het beloofd een levendige discussie te worden, over een zeer relevant onderwerp. Hier moet u bij zijn!

Lees hier meer informatie.