04 februari 2016

BSV breidt aanbod verder uit, contributie 2016 vastgesteld

Voor het CDA staat het uitvoering geven aan het christendemocratisch gedachtegoed altijd centraal. Een politiek-actieve CDA'er handelt vanuit onze kernwaarden en geeft dit handen en voeten in de politiek. Het CDA hecht zeer aan de kwaliteit van onze bestuurders en volksvertegenwoordigers, in het bijzonder voor wat betreft het gedachtegoed. Daarom is er een Bestuurdersvereniging (BSV). Als netwerk om christendemocratische ideeën en kennis met collega's en de landelijke politici uit te wisselen. Daarnaast is het de plek waar u gevoed wordt door het gedachtegoed met opinie, analyse en concrete voorbeelden.

Om hier nog meer invulling aan te geven wordt het serviceaanbod van de BSV aangepast en uitgebreid. De digitale nieuwsbrief wordt nog actueler en bevat meer eigen nieuws. U ontvangt acht keer per jaar Bestuursforum. De opmaak daarvan is al vernieuwd. Deze website wordt wekelijks aangevuld en dagelijks is er informatie via Twitter (@cda_bsv).

Christen Democratische Verkenningen
Bijzonder is vooral dat het denkwerk van het Wetenschappelijk Instituut (WI) ook tot uw beschikking komt. U ontvangt voortaan Christen Democratische Verkenningen, het kwartaalblad van het WI. Hierin vindt u vanuit het CDA-gedachtegoed actuele opinie én diepere analyses van een relevant thema.Daarnaast ontvang u voortaan digitaal alle rapporten die door het WI geschreven worden. Zo wordt er momenteel gewerkt aan een rapport over de rol van de overheid in de 'participatiesamenleving'. We zullen deze rapporten ook altijd bediscussiëren binnen de verenging. Uw inbreng daarbij wordt bijzonder op prijs gesteld.

Contributie BSV 2016
Aan het werk van de Bestuurdersvereniging zijn natuurlijk kosten verbonden. Daarom is binnen het CDA afgesproken dat alle CDA-politici de BSVcontributie betalen. De uitbreiding van het aanbod met de producten van het WI kost extra geld. Dat doen we door elders te bezuinigen, een bijdrage van de landelijke partij en van het WI. Daarnaast is door de Algemene Ledenvergadering van 3 oktober 2015 besloten de contributie iets te verhogen. Uw bijdrage aan de BSV is gedifferentieerd en gekoppeld aan de hoogte van de vergoeding of het salaris dat u van de overheid krijgt. Voor 2016 geldt daarom de regeling:

a.

f.

buitengewone leden

59,50

Binnenkort ontvangt u meer informatie over hoe uw contributie te betalen. We informeerden u in december al over de veranderde inning vanaf contributiejaar 2016. U leest die brief hier terug. Het eerste nummer van CDV gaat over het vluchtelingenvraagstuk en ontvangt u begin april. Bestuursforum valt 5 februari weer in de bus, daarin wordt de balans opgemaakt van één jaar decentralisaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Mail ons op [email protected].

Wij hopen u met dit aanbod gedegen te ondersteunen vanuit het christendemocratisch gedachtegoed en we hopen dat u uw steentje bijdraagt door straks spoedig uw contributie te voldoen.

Ruth Peetoom
partijvoorzitter