22 juni 2015

CDA Drenthe stelt schriftelijke vragen over beschikbaarheid geldautomaten

De leefbaarheid op het platteland staat steeds verder onder druk doordat steeds meer voorzieningen (dreigen te) verdwijnen. Een van die voorzieningen is de beschikbaarheid van contant geld voor de inwoners op het platteland. De eerste verantwoordelijkheid hiervoor berust bij de financiële instellingen zelf maar de overheid kan wel het initiatief nemen om met financiële partijen in gesprek te gaan om met hen de gevolgen te bespreken. Op initiatief van de provincie Overijssel heeft zeer recent een gesprek plaatsgevonden met de ABN AMRO Bank, SNS Bank, Rabobank, ING Bank, Betaalvereniging Nederland en Overijsselse Vereniging voor Kleine Kernen.

De CDA-Statenfractie in Drenthe wil van het College van Gedeputeerde Staten weten of zij het initiatief van de provincie Overijssel kent en ook wil volgen.

Zie voor meer bijzonderheden bijgaande schriftelijke vragen aan het College van GS.