13 oktober 2016

Waternetwerkdag 18/11: van afvaldenken naar grondstofdenken

De circulaire economie: van afvaldenken naar grondstofdenken met gastspreker Douwe Jan Tilkema en Tweede Kamerlid Jaco Geurts

We zijn te gast bij het Waterschap Vallei en Veluwe, waar we een rondleiding krijgen in de rioolwaterzuiveringsinstallatie (rwzi) in Apeldoorn onder leiding van Douwe Jan Tilkema. Deze rwzi voorziet via (co-)vergisting 2500 nabijgelegen woningen van stroom en warmte. Douwe Jan Tilkema is binnen de directie verantwoordelijk voor het programma Waterketen. Na de rondleiding en uitleg gaat hij graag het gesprek aan over de bijdragen die waterschappen kunnen leveren aan de circulaire economie. Daarna is het woord aan Tweede Kamerlid Jaco Geurts die nader ingaat op de CDA-visie op de circulaire economie. De bijeenkomst eindigt om 17.00 uur met een netwerkborrel.

Locatie: Waterzuiveringsinstallatie Apeldoorn
Ontvangst: Voorlichtingsruimte rwzi (infohal) aan de Vlijtseweg te Apeldoorn*
Aanvang: 15.00 uur

Programma