Foto van Ophem

Ymkje van 't Riet

Eindredacteur Bestuursforum

Ymkje van 't Riet woont in het Noord-Hollandse Kortenhoef, is getrouwd met Arnold en moeder van twee kinderen. Ze studeerde politicologie, afstudeerrichting politieke communicatie en informatie, aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Zij was medewerker op het CDA-Steunpunt van de Provinciale Afdeling Utrecht en eerder werkzaam bij Kluwer als eindredacteur van een juridische website. Verder is Ymkje actief in de kerk en afdelingsvoorzitter van CDA Wijdemeren.

Ymkje van 't Riet: "Het CDA heeft de samenleving veel te bieden. Onze politici brengen dit binnen het waterschap en op lokaal, provinciaal, landelijk en Europees niveau dagelijks in de praktijk. In onze samenleving, onder de mensen dragen zij het CDA-geluid uit. Daar moet het gebeuren. Bestuursforum biedt een plek waar achtergronden en opvattingen gedeeld worden, waar onderwerpen worden uitgelicht, waar handvatten voor de praktijk worden gegeven, waar we kunnen leren van elkaars kennis en ervaring en waar ruimte is voor discussie."